Udvalgte
Indbetaling af moms – Efter du du har indberettet
Indbetaling af moms er ikke svært, men det kan nogle gange godt være lidt kringlet at forstå hvad det er man skal gøre. Når man har indberettet sin indgående og udgående moms til Skat, skal man efterfølgende også sørge for at få den betalt. Derfor har jeg herunder listet nogle forskellige muligheder. Se hvilken der…
Læs mereHvordan betaler jeg moms?
Hvis du har en momsregistreret virksomhed, skal du indberette moms til Skat, indenfor deres fastsatte indberetningsfrister. Nystartede virksomheder skal indberette moms hvert kvartal. Det er Skat, der fastsætter, hvornår virksomhederne skal indberette moms. Inden du kan indberette din moms, skal du have gjort dine indtægter og udgifter op. Ved salg af vare og ydelser skal…
Læs mereRykkerprocedure – Når kunden ikke betaler regningen
Alle virksomheder kan komme ud for, at en kunde ikke betaler en faktura til forfaldsdatoen. Hvis dette skulle ske, er det en god idé på forhånd at have fastlagt en rykkerprocedure, der angiver, hvordan man skal agere. Mange vælge at ringe kunden op, når forfaldsdatoen er overskredet, for at høre hvad grunden er, til at…
Læs mereLønberegning i Excel
Hvis du vil undgå at betale for at have et lønsystem hos et lønbureau, kan du vælge at lave lønberegninger og lønsedler i et regneark. En lønseddel skal altid indeholde følgende oplysninger: Lønperiode og indkomstår Arbejdsgiverens navn og SE-nummer Lønmodtagerens navn og cpr-nummer Bruttoløn for perioden Pensionsbidrag (hvis der skal indbetales til pension) Betalt A-skat…
Læs mereBetalingsfrister a-skat
Som arbejdsgiver skal man opkræve a-skat og am-bidrag af den løn man udbetaler til sine medarbejdere. Men man skal også gøre det rettidigt. Her kigger jeg lidt nærmere på betalingsfrister for a-skat mv. Reglerne på området skifter jævnligt, så det er en god idé at holde sig orienteret og opdateret på skats hjemmeside. På https://skat.dk/erhverv/betaling-og-skattekonto/betaling-og-frister…
Læs mere